Не вдаючись в подробиці «реформи» галузі охорони здоров’я, на прохання городян, спеціалістів, експертів проводимо оцінку бізнес-проекту «HEALTH 24» на його спроможність функціонально сприяти розвитку галузі охорони здоров’я, організації взаємодії спеціалістів всіх рівнів надання медичної допомоги, якість і своєчасність надання медичних послуг пацієнтам, бажанні спеціалістів працювати в запропонованому інформаційному полі.
Не будемо говорити про понесені затрати на виготовлення Сервісу, але думаємо що це вийшла гарненька сума.
Можемо стверджувати — дійсно Сервіс створюється командою Проектного офісу, але точно не фахівцями галузі охорони здоров’я, що не в повній мірі взяла до уваги всі виробничі процеси та стандарти, за основу побудови беруться лише організаційні та економічні аспекти. Амбулаторна ж картка та збір анамнезу — визначено головним.
На перших порах цей Сервіс гарантується Проектним офісом бути безкоштовним. Маючи вже певний досвід «ділового» партнерства в подальшому вступають сили бізнеса — на виживання.
Таким чином формується Сервіс для організації «викачки» коштів для «умовної» агенції: від закладів ( які ще не стали підприємствами), від лікарів (які ще не стали ФОП), від населення (яке не визначилось із «кращими» лікарями).
Всі організаційні моменти знову ляжуть на плечі медичних сестер та лікарів. Прийоми, обслуговування викликів, проведення диспансеризації відміняється — всім працювати над формуванням клієнтської бази з 2000 осіб.
Під патронатом МОЗУ ведеться підготовка до початку оформлення (угод) декларацій з пацієнтами «зеленого» списку. Активно розсилаються листи «щастя» про активне підключення до Сервісу. Підтвердженням тому — лист МОЗ, який продубльований регіональними дирекціями департаментів охорони здоров’я: всім закладам ПМСД подати до 30 червня 2017 року інформацію про наявність електронних підписів у керівників закладів, головних бухгалтерів, відповідальних осіб за кадри та план черговості отримання електронних підписів для лікарів первинної ланки.
Формуються вже завідомо цікаві «взаємовідносини» які ні до чого не призведуть, окрім централізації коштів та його подальшого «прозорого»розподілу, а ось організації єдиного медичного простору через Сервіс не прослідковується, але в піар компанії що проводить команда Проектного офісу це зазначено.
Деякі моменти в організації роботи в Сервісі «HEALTH 24» дійсно заслуговують уваги: технічна можливість працювати інкогніто ( з планшета, мобільного телефону), застосувати віддалений аналіз пацієнта та його даних, проводити консультації із будь якої точки країни та зарубіжжя ( хоча так можна використовувати і Skype та брати за це кошти), передбачена робота реєстратора.
В той же час відштовхують від використання сервісу «HEALTH 24» такі речі як: вказівка зверху підключатися до «найкращого» сервісу в обов’язковому порядку, власноруч забезпечити наявність постійного інтернет зв’язку, дорого вартісні послуги за використання Сервісу в подальшому для закладу, лікаря ПМСД, фахівця ВМД, пацієнта, відсутність будь-якої звітності, функції передачі даних між лікарями по отриманні результатів досліджень та лікування, об’єднуючого потенціалу для закладів рівнів надання медичної допомоги.
Побудова даного Сервіс-бізнес-проекту передбачає заробляти кошти на самому елементарному: підключенні, формуванні складу пацієнтів, доступності пацієнтів до електронної реєстратури, запрошенні фахівців в групову практику, проведенні консультацій.
Тож єдиним висновком може бути:
А). Сервіс «HEALTH 24» – створений точно не для фахівців-практиків галузі охорони здоров’я. Результат від його впровадження передбачуваний і буде нульовим, як і в цілому інші сервіси та програмні продукти одноденки, що намагалися іт-фірми продати та потім мати від цього зиск.
Єдине побажання як для пацієнтів так і для спеціалістів рівнів надання медичної допомоги —
Кредитуйте своє життя завчасно – попереду капіталізація всіх відносин.